Everybody's Fine

- People changed, life is changed.
Today you shake hands whit some body, you gotta count your fingers to make sure you got 5 fingers back.

- What are you gonna do when you grow up? Huh?
- I wanna be a painter and do my pictures.
- No, not a painter.Christ, painters paint walls, and dogs pee on walls.
You're gonna be an artist. Artist paint pictures that change peoples lives.
So, what are go gonna be?
- An artist.
- That’s right, an artist. So, you're gonna work hard?
- Yes, Dad.
- You gonna make me proud?
- I'm trying, Dad.

- I've been thinking about what I wanna do when I grow up.
- Yeah? And what did you decide?
- I might still be an artist or I might just do a normal job, like a painter.
- I'd be proud of you no matter what you did.
- مردم عوض شدند، نوع زندگیشون عوض شده. امروزه اگه به کسی دست بدی، بعدش باید انگشت هات رو بشماری تا ببینی کم نشده باشند.

اعتراف می کنم تحت تاثیر قرار گرفتم. همیشه بازی دونیرو تحت تاثیرم قرار می ده. اما ی فیلم نامه ی بسیار قوی، کارگردانی خوب، و توجه ویژه به جزئیات باعث شد، بیشتر لذت ببرم.
درسته که فرهنگی که داستان این فیلم توش اتفاق افتاد، کاملا متفاوت با چیزیه که تو جامعه ی ما وجود داره، اما نوع نگرش ما آدما به برخوردهای عاطفی و روانی با اطرافیان، مخصوصا اعضای خانواده هیچ وقت نمی تونه متمایز باشه. نیازی که ما به هم داریم و عطشی که برای پیشرفت عزیزانمون توی وجودمون هست.
همه ی ما همینطوری که به شنیدن حقیقت نیاز داریم، در بعضی از موارد نیاز داریم تا حقیقت برای حفظ آرامشون از ما مخفی نگه داشته بشه.

- وقتی بزرگ شدی، می خوای چی کاره بشی!؟ هان!؟
- می خوام ی نقاش بشم و تابلو بکشم.
- نه! نقاش نمی شی. نقاش ها دیوارها رو رنگ می زنند و سگ ها روی اون دیوارها خراب کاری می کنند.
تو باید ی هنرمند بشی! هنرمند تابلو می کشه، و باعث می شه زندگی مردم تغییر کنه.
پس تو می خوای چی کاره بشی؟
- ی هنرمند!
- درسته ی هنرمند. پس سخت کار خواهی کرد!؟
- آره بابا.
- تو می خوای که مایه ی افتخار من بشی!؟
- بابا سعی خودمو می کنم.

- چند وقته دارم فکر می کنم وقتی بزرگ شدم می خوام چی کاره بشم.
- آره!؟ خب تصمیمت چیه!؟
- احتمالا می خوام ی هنرمند بشم و فقط کار معمولی بکنم. مثل نقاشی روی دیوار.
- هر کاری که بکنی، بهت افتخار خواهم کرد.
--------------------------------------
- بدلیل تعدد منابع تصاویر، از بردن نام اونها معذورم. با توجه به خارجی بودن سایت های مذکور و عدم استفاده ی تبلیغاتی شخصی نویسنده ی وبلاگ از تصاویر، فکر می کنم استفاده از اونها مشکلی نداشته باشه.
تنهايى